środa, 16 marca 2016

Aparatka #7 Efekty leczenia po 14 miesiącach

Dawno nie było u mnie serii Aparatki. Dziś przychodzę do Was z podsumowaniem 14-miesięcznego leczenia. Zauważyłam, że z czasem przestałam tak bardzo przyglądać się swoim zębom, dałam im swobodę, a niech tam się przesuwają. Od czasu do czasu coś mi nie pasowało, o czym niezwłocznie informowałam swoją ortodontkę. Nie przedłużając, poniżej wrzucam małe porównanie.
PS.1 Proszę nie zwracać uwagi na kolor zębów, bez flesza wydają się być ciemniejsze. Zresztą przed założeniem aparatu miałam porządnie czyszczone zęby, więc były one idealnie białe.
PS.2 Od początku leczenia nie miałam zabiegu czyszczenia zębów, bo nie było takiej wyraźnej potrzeby, zęby bardzo powoli zbierają osad, ortodonta i dentysta stwierdzili, że nie ma na razie takiej potrzeby. A wszystko dzięki irygatorowi, must have!


Komentarz: przez to, że mam delikatnie ukruszone jedynki wygląda to nieciekawie, jakby zęby mi się przechylały. Widać natomiast ogromną zmianę, przede wszystkim jeżeli chodzi o górne dwójki i trójki. Po zakończonym leczeniu, zęby będę wyrównywać, uzupełniać ukruszenia i może wybielać (jeżeli czyszczenie nie da zadowalającego efektu).



Komentarz: nie widać tego niestety, ale dół przeszedł ogromną zmianę, głownie z powodu prawej siódemki (patrząc na zdjęcie). Przez to, że miałam kiedyś wycinaną prawą szóstkę, siódemka położyła się na jej miejsce, zajmując tym samym dwa miejsca. Praca aparatu spowodowała spionizowanie siódemki, a następnie przesunięcie jej w wolne miejsce po szóstce. Prawa ósemka została przesunięta na miejsce siódemki (stąd dwa pierścienie obok siebie).

 

Komentarz:  tu chyba komentarza nie potrzeba, po prawej idealnie ustawiony łuk. Górną lewą ósemkę miałam usuwaną chirurgicznie. Pytanie, czy prawa ósemka zagrozi ustawieniu zębów po zdjęciu aparatu. Muszę się o to dopytać na następnej wizycie.

Wielokrotnie zadawane mi pytanie brzmi: kiedy zdejmiesz aparat?! Jeszcze nie wiem. Leczenie powinno trwać 24 wizyty. Ja mam za sobą 13, za tydzień będzie 14-sta. Na ostatniej wizycie ortodontka stwierdziła, że jak powiem, że jestem w pełni zadowolona to mi go zdejmie, ona w sumie nie ma już nic większego do roboty, także myślę, że będzie to mój prezent na 30-ste urodziny.

<3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz